حماسه های پایداری

ویژه «دست آوردهای ملی» ، «اقتصاد مقاومتی» «فرهنگ» و «سیاست روز»

ویژه «دست آوردهای ملی» ، «اقتصاد مقاومتی» «فرهنگ» و «سیاست روز»

حماسه های پایداری

بازدید کننده گرامی؛
ضمن تقدیر و تشکر از حضور گرم و صمیمی شما در وبلاگ «حماسه های پایداری».

ما ملتِ حماسه‌ایم؛

حماسه‌های رنگارنگ، این اقتضای زمان است که حماسه‌هایمان را متفاوت می‌سازد

گاهی با چند گلوله و آر پی جی حیثیت غرب را به بازی می‌گیریم؛

گاهی پهبادش را اسباب بازی می‌کنیم

و گاهی با یک بند انگشت تمام نقشه‌هایش را به هم می‌ریزیم

و ما بار دیگر حماسه می‌سازیم، حماسه‌ای که نه تنها سرنوشت ما بلکه سرنوشت منطقه و جهان را رقم خواهد زد...


افتخارات حماسه های پایداری:
* کسب مقام اول جشنواره کشوری وبلاگ نویسی «حماسه حضور» استان سمنان
* * کسب مقام دوم جشنواره وبلاگنویسی کشوری «حماسه حضور» استان قزوین
* * * کسب مقام سوم جشنواره وبلاگ نویسی «ولایت و امامت» سیستان و بلوچستان
* * * * کسب مقام نخست بخش اقتصاد نوشت جشنواره وبلاگ نویسی "حماسه سایبری" اردبیل
و...

+ ثبت شده در سامانه ساماندهی ( Samandehi.ir )

جهت ارتباط آنلاین با مدیر وبلاگ از آیدی:
Rasaam_313@yahoo.com
استفاده نمائید.

.:«تـبـــادل لــوگـو»:.
جهت تبادل پیوند و لوگو با .: حماسه های پایداری:. از بخش «ارتباط با ما» و یا بخش «نظرات» وبلاگ اقدام فرمائید.

حماسه های پایداری- ویژه حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

امکانات ویژه



لوگو های ویژه

نرم افزار چندرسانه ای حماسه های پایداری/ ویژه حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

قرارگاه سایبری رسام

جنبش منع کشتار مسلمانان مظلوم آفریقا

جشنواره وبلاگ های ایرانی/ حماسه های پایداری


متأسفانه در فضای کنونی و در روند تبلیغات انتخاباتی، اخلاق به حاشیه رانده شده است و استفاده از الفاظ معنادار که هدفی جز توهین، تمسخر، تخریب و استخفاف رقبا ندارد، در قالب اجزای جدایی‌ناپذیر برنامه تبلیغاتی برخی از نامزدها تبدیل شده است.

حضور قارچ‌گونه سایت‌های متعدد در عرصه رسانه که عمده فعالیت خود را در محدوده تولید، نشر و بازنشر اخبار جنجالی متمرکز کرده‌اند، موضوعی نیست که قابل دفاع و صحیح باشد.

البته برای رد درستی وجود چنین فضایی، دلایل مختلفی می‌توان اقامه کرد که در ادامه نوشتار ارایه خواهد شد اما در این بین، یادآوری یک خاطره نه چندان شیرین، می‌تواند مفید و موثر باشد.

در دوره اصلاحات که نشریات زنجیره‌ای و مجوزهای فله‌ای در فضای فرهنگی کشورمان دردسرآفرین شده بود، از وزیر ارشاد وقت که جناب عطاءالله مهاجرانی بود، سؤال شد که نظرش درباره این تعدد و تکثر چیست؟ پاسخ وی البته جالب بود. وی مخلوطی از جملات تبلیغاتی غرب را تحت این عناوین بر زبان آورد که قریب به این مضامین بود: «دانستن حق همه آدم‌هاست»، «گردش آزاد اطلاعات»، «استفاده عموم مردم از روزنامه‌ها» و...

با این تفاسیر، اگر فضای مغشوش آن دوران را معادل فضای موجود در تعدد سایت‌های خبری و پایگاه‌های این‌چنینی فرض کنیم، احتمالاً سخن گزافی بر زبان نرانده‌ایم. هرچند ممکن است بسیاری از نیروهای دلسوز نظام، خواسته یا ناخواسته اقدام به دفاع از وضعیت موجود کنند.

دیدگاه امام خامنه‌ای چیست؟
در هفتم دی‌ماه سال 1389، در شرایطی که فتنه‌گرانی چون کروبی و موسوی هنوز در حصر نبودند و صحبت از "حلقه انحرافی" آرام‌آرام در حال داغ‌تر شدن بود و بسیاری از مسایل دیگر در حال شکل گرفتن در فضای جامعه بود، امام خامنه‌ای طی سخنانی فرمودند:
«رسانه‌های الکترونیکی و اینترنتی متأسفانه موجب شده‌اند که افراد بی‌محابا علیه یکدیگر حرف بزنند، بد بگویند. باید از طرف مسوولین کشور برای این هم یک جوری تدبیر بشود. ولی عمده این است که خود ما مردم، خودمان را مقید کنیم به اخلاق اسلامی؛ خودمان را مقید کنیم به قانون... واقعاً یکی از چیزهایی که ما همه‌مان باید توجه کنیم، به مردم هم باید بگوییم، یاد بدهیم که توجه بکنند این است که به صرف توهم این که حالا این کار مصلحت دارد، دستشان را، یا قلمشان را، یا وبلاگشان را آزاد نکنند که هرچه به دهانشان آمد، آن را بگویند.»
اما اکنون و درحالی‌که رقابت میان کاندیداهای ریاست‌جمهوری، روز به‌روز و ثانیه به ثانیه در حال داغ‌تر شدن است، موج تخریب‌ها شروع شده است.

متأسفانه در فضای کنونی و در روند تبلیغات انتخاباتی، اخلاق به حاشیه رانده شده است و استفاده از الفاظ معنادار که هدفی جز توهین، تمسخر، تخریب و استخفاف رقبا ندارد، در قالب اجزای جدایی‌ناپذیر برنامه تبلیغاتی برخی از نامزدها تبدیل شده است.
شاید اشاره به موارد متعدد موجود بتواند راهگشا باشد اما ضرورتی ندارد! چرا که همه ما از حدود و جزئیاتی که لازمه رعایت اخلاق اسلامی است، آگاهی کامل داریم.

برگی از باغ حدیث
امام صادق(ص) فرموده‌اند: «کسی که مردم را مسخره می‌کند، نباید به دوستی خالصانه آنان طمع داشته باشد.»

توجه به عمق معنای حدیث فوق، می‌تواند راه‌گشای بسیاری از ما باشد که در رسانه‌ها، جمع‌های خانوادگی و دوستانه، تاکسی و یا سایر مکان‌های دیگر، بی هیچ واهمه‌ای اقدام به ایراد ضربات سهمگین علیه فلان کاندیدا می‌کنیم؛ ضربات سنگینی از جنس تمسخر که مورد تأیید اخلاق اسلامی نیست و صد البته نخواهد توانست موجبات ایجاد مودت میان مردم و کاندیدای مورد علاقه‌مان را فراهم آورد.

منبع: فرهنگ نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی