حماسه های پایداری

ویژه «دست آوردهای ملی» ، «اقتصاد مقاومتی» «فرهنگ» و «سیاست روز»

ویژه «دست آوردهای ملی» ، «اقتصاد مقاومتی» «فرهنگ» و «سیاست روز»

حماسه های پایداری

بازدید کننده گرامی؛
ضمن تقدیر و تشکر از حضور گرم و صمیمی شما در وبلاگ «حماسه های پایداری».

ما ملتِ حماسه‌ایم؛

حماسه‌های رنگارنگ، این اقتضای زمان است که حماسه‌هایمان را متفاوت می‌سازد

گاهی با چند گلوله و آر پی جی حیثیت غرب را به بازی می‌گیریم؛

گاهی پهبادش را اسباب بازی می‌کنیم

و گاهی با یک بند انگشت تمام نقشه‌هایش را به هم می‌ریزیم

و ما بار دیگر حماسه می‌سازیم، حماسه‌ای که نه تنها سرنوشت ما بلکه سرنوشت منطقه و جهان را رقم خواهد زد...


افتخارات حماسه های پایداری:
* کسب مقام اول جشنواره کشوری وبلاگ نویسی «حماسه حضور» استان سمنان
* * کسب مقام دوم جشنواره وبلاگنویسی کشوری «حماسه حضور» استان قزوین
* * * کسب مقام سوم جشنواره وبلاگ نویسی «ولایت و امامت» سیستان و بلوچستان
* * * * کسب مقام نخست بخش اقتصاد نوشت جشنواره وبلاگ نویسی "حماسه سایبری" اردبیل
و...

+ ثبت شده در سامانه ساماندهی ( Samandehi.ir )

جهت ارتباط آنلاین با مدیر وبلاگ از آیدی:
Rasaam_313@yahoo.com
استفاده نمائید.

.:«تـبـــادل لــوگـو»:.
جهت تبادل پیوند و لوگو با .: حماسه های پایداری:. از بخش «ارتباط با ما» و یا بخش «نظرات» وبلاگ اقدام فرمائید.

حماسه های پایداری- ویژه حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

امکانات ویژه



لوگو های ویژه

نرم افزار چندرسانه ای حماسه های پایداری/ ویژه حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

قرارگاه سایبری رسام

جنبش منع کشتار مسلمانان مظلوم آفریقا

جشنواره وبلاگ های ایرانی/ حماسه های پایداری

مهدی کلهر در تبیین لایه‌های مدل انتخاباتی هاشمی رفسنجانی که آن را شبیه مدل رفتاری بنی‌صدر دانست، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: رفتار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی در دنیا شیوه‌های مختلفی دارد که باید آنها را مورد واکاوی قرار داد.

وی افزود: در کشور ما نیز کاندیداهای انتخاباتی از بدو پیروزی انقلاب تاکنون که انتخابات‌های گوناگونی را تجربه کردیم، روش‌های متنوعی در تبلیغات داشته‌اند که یکی از‌ آنها راه‌اندازی «بازی آمدن - نیامدن» است.

کلهر، این مدل تبلیغاتی را از جمله شیوه‌های مورد استفاده بنی‌صدر در اولین انتخابات ریاست ‌جمهوری اسلامی ایران دانست که بر پایه قهرمان‌سازی کاذب استوار بود و گفت که اکنون هاشمی رفسنجانی از این روش استفاده می‌کند.

مشاور سابق رئیس‌ جمهور گفت: در جریان نخستین انتخابات ریاست جمهوری افرادی چون بنی‌صدر، صادق قطب‌زاده، ابراهیم یزدی، صادق طباطبایی و دکتر حبیبی کاندیدا شدند که از منظری شرایط مشترکی داشتند.

کلهر افزود: همه این افراد از پاریس با حضرت امام به تهران آمده بودند و شناختی که مردم از آنها به عنوان مبارزین علیه رژیم پهلوی در خارج از کشور داشتند، تقریبا یکسان بود.

وی ادامه داد: البته در بین آنها بنی‌صدر به دلیل سخنرانی‌های بیشتری که داشت و کتاب‌هایی که از او منتشر شده بود، کمی بیشتر شناخته شده بود.

مشاور سابق رئیس جمهور گفت: بنی‌صدر علاوه بر تبلیغات معمول و رایج، به شیوه‌ای متوسل شد که همین روش ایجاد شرایط غیر شفاف بود که نه می‌گفت می‌آیم و نه اعلام می‌کرد نمی‌آیم.

کلهر افزود: این حالت در مخاطب وضعیتی را به وجود می‌آورد که نمی‌داند باید شخصی که این تاکتیک را اجرا می‌کند، داوطلب انتخابات تلقی کند یا نه؟

وی تصریح کرد: سرانجام بنی‌صدر خبرنگاران را به بهانه اعلام نظرش درباره ورود یا عدم ورود به عرصه انتخابات، در قم جمع کرد و آنجا رفت خدمت حضرت امام و آمد بیرون و در همان آستانه درب اتاق اعلام کاندیداتوری کرد.

«آن زمان شاید بیش از 90 درصد آحاد جامعه که به شدت شیفته حضرت امام (ره) بودند، تصور کردند بنی‌صدر درباره نامزدی در انتخابات با امام صحبت و هماهنگی کرده و با چراغ سبز ایشان ثبت‌نام خواهد کرد».

مشاور سابق احمدی‌نژاد گفت: ‌اگر چه بی‌صدر در انتخابات 11 میلیون رأی آورد و رئیس جمهور شد ولی بعدها با توجه به بیانات حضرت امام معلوم شد در آن جلسه درباره همه موضوعات جز مسأله انتخابات بحث شد؛ چه رسد به اینکه درباره ریاست جمهوری بنی‌صدر صحبت شده باشد.

کهر افزود: اتفاقاً چند سال قبل هم خود بنی‌صدر در یک مصاحبه گفت که قبل از آن جلسه امام به خود او گفته بود به دو دلیل «قبول نداشتن ولایت فقیه» و «قبول نداشتن مالکیت خصوصی» و داشتن گرایش به اقتصاد مائوئیستی که می‌ خواست در قالب اسلامی ارائه کند، نامزد ریاست جمهوری نشود.

وی تصریح کرد: آقای هاشمی از چند سال پیش مکرراً اعلام می‌کند من در رأس نظام اجرایی قرار بگیرم، به رهبری کمک می‌کنم و قوه مجریه را اصلاح می‌کنیم و مسائل کشور را سامان می‌بخشیم.

مشاور سابق رئیس جمهور گفت: در حالی که رهبر انقلاب تأکید فرمودند هر کس با هر سلیقه‌ای در خود شایستگی تصدی مسئولیت اجرایی می‌بیند کاندیدا شود و یک دعوت عام داشتند، آقای هاشمی گفتمان ویژه‌ای در این زمینه دارد.

کلهر افزود:‌ کسانی که در اردوگاه هاشمی قرار دارند، می‌خواهند او را به عنوان یک کاندیدای ویژه و دارای مجوز اختصاصی از رهبری معرفی کنند که این خط تبلیغاتی از نظر طبقه‌بندی مدل رفتاری بنی‌صدر است.

وی متذکر شد: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌هایشان فرمودند اگر حرفی از من نقل و ادعا شد که در محفلی خصوصی گفته‌ام که با آنچه به صورت علنی و در محافل عمومی می‌گویم مغایر بود، مطمئن باشید آن مطلب خلاف واقعیت است.

کلهر اضافه کرد: ایشان همچنین در سال گذشته در یک سخنرانی جمله‌ای فرمودند که به یادماندنی‌ترین جمله شد که تصریح کردند «من دیپلمات نیستم، من انقلابی‌ام؛ حرف را صریح و صادقانه می‌گویم. دیپلمات یک کلمه‌ای را می‌گوید، معنای دیگری را اراده می‌کند؛ ما صریح و صادقانه حرف خودمان را می‌زنیم».

وی تصریح کرد: طبعاً با توجه به این بیانات روشن رهبری، دیگر کسی نمی‌تواند مدعی شود ایشان در تریبون عمومی دعوت عام به انتخابات می‌کنند اما به برخی افراد به‌طور خصوصی مجوز ورود می‌دهند.

«وقتی رهبر معظم انقلاب صریحاً می‌فرمایند من یک رأی دارم که آن را به صندوق می‌اندازم و کسی از آن مطلع نیست، بدین معناست که میل نیستند نظرشان درباره گزینه اصلحی که انتخاب می‌کنند، علنی اعلام کنند لذا القای ویژه‌بودن یک کاندیدا خلاف نظر ایشان است».

مشاور سابق احمدی‌نژاد لایه دیگر «بازی آمدن - نیامدن هاشمی» را نیامدن وی به صحنه انتخابات عنوان کرد و اظهار داشت: طراحان روش تبلیغاتی هاشمی حتماً برای نیامدن او نیز محاسباتی داشته‌اند تا این بازی را به بازی دو سر بُرد برای خود تبدیل کنند.

کلهر افزود: اگر چه امروز کسانی وارد عرصه انتخابات شده‌اند که به آقای هاشمی نزدیکی فکری شدیدی دارند و یا عضو کابینه او بوده‌اند اما اطرافیان هاشمی به دنبال القای حذف یک جریان سیاسی توسط حاکمیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: آنها از طرح ادعای وجود مانع برای ورود هاشمی به عنوان نماینده یکی از سلایق موجود به صحنه انتخابات، عدم تحقق خواست رهبری برای خلق حماسه سیاسی را پیگیری می‌کنند.

«در اولین انتخابات ریاست جمهوری هم دیدیم در نهایت پس از اینکه بنی‌صدر با یک طراحی خاص وارد صحنه شد، افرادی چون قطب زاده، طباطبایی و یزدی که برای کمک به او وارد میدان شده بودند، به نفع او کنار رفتند و فقط بنی‌صدر و حبیبی ماندند».

مشاور سابق رئیس جمهور از تحریم و قهر کردن با انتخابات به عنوان حربه‌ای بچه‌گانه یاد کرد و گفت: اینکه کسی بخواهد با نیامدن و القای مخالفت نظام با حضورش در صحنه، فضای انتخابات را تحت‌الشعاع قرار دهد هم مشابه بخشی از مدل انتخاباتی بنی‌صدر است.

کلهر گفت: اینگونه حرکات با دموکراسی که نمونه بی نظیر و درخشان آن در جمهوری اسلامی مشهود است و با مسیری که انتخابات ما را به انتخاباتی افتخارآمیز تبدیل می‌کند، مغایر است.

وی اضافه کرد: کسانی که در اردوگاه هاشمی قرار دارند و نگاه آنها با رهبری فاصله دارد، با تیره‌نمایی و ایجاد رعب در دل مردم می خواهند شرایط را خطیر و بحرانی نشان دهند تا هاشمی را به عنوان مرد بحران‌ها معرفی کنند.

«واقعیت اینست که ما منجی و رستم دستان نمی خواهیم بلکه رئیس جمهوری برای یک یا دو دوره چهار ساله می خواهیم که خادم مردم باشد و در چارچوب قانون اساسی در مسیر اعتلای نظام، کشور و ملت گام بردارد».

مشاور سابق رئیس جمهور مدل‌ رفتاری هاشمی در انتخابات را نوعی بی‌تقوایی سیاسی دانست اما در عین حال گفت که شیوه‌های نگاتیو این رفتار نیز نوعی بداخلاقی سیاسی است.

کلهر این شیوه را نفی برخی کاندیداها با هزینه کردن از جایگاه رهبری عنوان کرد و توضیح داد: گاهی برخی که در میان آنها افراد مسئول هم قرار دارد، مدعی نظر منفی رهبری به یک کاندیدا می شوند.

وی تأکید کرد: این ادعا هم خلاف نظر رهبر معظم انقلاب برای حضور پر شور مردم در صحنه انتخابات و خلق حماسه است و همه ما بر اساس وظیفه دینی و ملی خود باید در انتخابات شرکت کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی