حماسه های پایداری

ویژه «دست آوردهای ملی» ، «اقتصاد مقاومتی» «فرهنگ» و «سیاست روز»

ویژه «دست آوردهای ملی» ، «اقتصاد مقاومتی» «فرهنگ» و «سیاست روز»

حماسه های پایداری

بازدید کننده گرامی؛
ضمن تقدیر و تشکر از حضور گرم و صمیمی شما در وبلاگ «حماسه های پایداری».

ما ملتِ حماسه‌ایم؛

حماسه‌های رنگارنگ، این اقتضای زمان است که حماسه‌هایمان را متفاوت می‌سازد

گاهی با چند گلوله و آر پی جی حیثیت غرب را به بازی می‌گیریم؛

گاهی پهبادش را اسباب بازی می‌کنیم

و گاهی با یک بند انگشت تمام نقشه‌هایش را به هم می‌ریزیم

و ما بار دیگر حماسه می‌سازیم، حماسه‌ای که نه تنها سرنوشت ما بلکه سرنوشت منطقه و جهان را رقم خواهد زد...


افتخارات حماسه های پایداری:
* کسب مقام اول جشنواره کشوری وبلاگ نویسی «حماسه حضور» استان سمنان
* * کسب مقام دوم جشنواره وبلاگنویسی کشوری «حماسه حضور» استان قزوین
* * * کسب مقام سوم جشنواره وبلاگ نویسی «ولایت و امامت» سیستان و بلوچستان
* * * * کسب مقام نخست بخش اقتصاد نوشت جشنواره وبلاگ نویسی "حماسه سایبری" اردبیل
و...

+ ثبت شده در سامانه ساماندهی ( Samandehi.ir )

جهت ارتباط آنلاین با مدیر وبلاگ از آیدی:
Rasaam_313@yahoo.com
استفاده نمائید.

.:«تـبـــادل لــوگـو»:.
جهت تبادل پیوند و لوگو با .: حماسه های پایداری:. از بخش «ارتباط با ما» و یا بخش «نظرات» وبلاگ اقدام فرمائید.

حماسه های پایداری- ویژه حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

امکانات ویژه



لوگو های ویژه

نرم افزار چندرسانه ای حماسه های پایداری/ ویژه حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

قرارگاه سایبری رسام

جنبش منع کشتار مسلمانان مظلوم آفریقا

جشنواره وبلاگ های ایرانی/ حماسه های پایداری

قفل بازارها و کلید روحانی !!!

شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۶:۳۴ ب.ظ


بازارها در تمام اقتصادها از جمله اقتصاد ایران، نه فقط از عوامل اقتصادی که از متغیرهای سیاسی هم تاثیر می پذیرند. گاهی اوقات تاثیرپذیری قیمت ها از متغیرهای سیاسی بدان حد زیاد است که تمام تحلیل های کارشناسان اقتصادی را به حاشیه برده و منطق سیاسی را بر قیمت کالاهای اقتصادی تحمیل می کند.

 

این اتفاقی است که 25 خرداد  و احتمالا در طول این هفته ها شاهد روندهایی شبیه به آن خواهیم بود. این روزها تمامی بازارهای طلا، سکه، ارز، خودرو، لوازم خانگی و امثالهم سقوط قیمت ها را تجربه کردند و بازار بورس شاهد جهش قیمت ها بود. از سوی دیگر رفتار بازار مسکن هنوز نامشخص است اما همانطور که کارشناسان "اقتصادی" پیش بینی کرده اند، به نظر می رسد انتخاب حسن روحانی می تواند به خارج شدن بازار مسکن از رکود و افزایش خرید و فروش که در نهایت تا پایان سال به افزایش قیمت ها منجر خواهد شد کمک کند.

 

خبرهای انتخاباتی که بسیاری از معامله‌گران، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور منتظر شنیدن آن بودند تا خط مشی خود را برای ادامه سال 92 تعیین کنند، تا حدود زیادی مسیر را روشن کرد. این موضوع بر خلاف انتظار بسیاری بود که احتمال می‌دادند در پی دو مرحله‌ای شدن انتخابات، مسیر بازارها دیرتر از اینها مشخص شود.

 

بازار سکه و طلا

با مشخص شدن نتیجه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، هر قطعه سکه طرح جدید با کاهش 100 هزار تومانی به یک میلیون و 200 هزار تومان رسید که با ادامه این روند کاهشی، تا این لحظه  قیمت سکه به یک میلیون و 100 هزار تومان رسیده است و انتظار می رود بیش از این هم کاهش یابد. پیش بینی ها از سکه 1 میلیون تومانی در ماه های آتی (نه در بسیار کوتاه مدت) خبر می دهند.

 

هر گرم طلای 18 عیار نیز به حدود 102 هزار تومان در صبح امروز رسیده است. این در حالی است که قیمت طلای جهانی در روز جمعه 24 خرداد ماه 6 دلار افزایش یافته بود. ولی زور خبرهای سیاسی بسیار بیش از این متغیر اقتصادی بود.

 

براین اساس، معاملات آتی سکه تحت تأثیر این امر با کاهش قیمت رو به رو شده و در تمام سررسیدها صف فروش تشکیل شد، قرارداد آتی سکه طلا تحویل خردادماه در آخرین قیمت 4.99 درصد و با حجمی نزدیک به 350 قرارداد یک میلیون و 234 هزار تومان داد و ستد شد. قرارداد آتی سکه طلا تحویل تیر و مردادماه از این کاهش قیمت مستثنی نبوده و به ترتیب یک میلیون و 255 هزار و 500 تومان با 4.98 درصد و یک میلیون و 290 هزار و 500 تومان 4.98 درصد کاهش داد و ستد شدند.

 

بازار ارز

بازار آزاد ارز نیز با وجود افزایش قیمت دلار مبادله ای از سوی بانک مرکزی، شاهد افت 200 تومانی قیمت بود. به طوری که تا پایان داد و ستدهای دیروز قیمت فروش هر دلار آمریکا به 3 هزار و 330 تومان تنزل کرد.

 از دیروز، اغلب مراجعان  به بازار را فروشنده‌ها  تشکیل داده بودند. بطوری که برخی از صرافان امروز از خرید ارز امتناع کردند تا از سقوط بیشتر قیمت جلوگیری شود. بر اساس سخنان گذشته مقامات اقتصادی و بانکی کشور  حداقل 18 میلیارد   دلار ارز در دست مردم پس‌انداز شده است که بالاخره زمانی برای عرضه و فروش وارد بازار خواهد شد. باید دید که آیا زمان فروش بزرگ رسیده است و هفته جاری به هفته سیاه ارز و طلا در ایران تبدیل خواهد شد یا بازار در انتظار سیگنال های مثبتی از طرف های غربی خواهد ماند.

 

البته هنوز بسیاری منتظرند تا اثر تحریم هایی که در روز 10 تیر بر روی طلای ایران اعمال خواهد شد را بر طلا و ارز ببینند. ولی به نظر می رسد اثر افزایشی آن بر نرخ ها کوتاه مدت باشد و مسایل سیاسی نقش اصلی را داشته باشند.

 

بازار خودرو

 در بازار موازی دیگر یعنی خودرو نیز با انتشار نتایج انتخابات ریاست جمهوری و افزایش امیدها نسبت به حل مسایل خودروسازان در حوزه تحریم های اقتصادی غرب از یک سو و نیز آغاز سیر نزولی قیمت ها در بازار ارز، قیمت سه نوع خودروی پرمشتری از جمله پژو پارس و 206 و تندر 90 بین 1 میلیون تا دو میلیون تومان کاهش یافت. این در شرایطی بود که طی معاملات روز چهارشنبه22 خرداد قیمت پژو پارس 5 میلیون تومان افزایش یافته بود.

 

فعالان بازار خودرو معتقدند با قطعی شدن نتایج انتخابات و نیز ادامه کاهش قیمت ارز ، سیر نزولی قیمت ها در بازار طی روزهای آینده نمود بیشتری خواهد یافت و شامل انواع خودرو چه تولید داخل و چه وارداتی خواهد شد. لذا خریدها به حالت تعلیق درآمده تا قیمت ها در بازار به ثبات برسد.دومینوی بازارها به ویژه تحت تاثیر نزول قیمت ارز، به بازار لوازم الکترونیک، رایانه، گوشی تلفن همراه و لوازم خانگی نیز رسیده و فعالان این بازارها با توقف خریدها در التهاب قیمت های نزولی روزهای آینده نشسته اند. التهابی که عرصه بروز تضاد منافع ها در بازارها و زمینه تازه ای برای بالا و پایین شدن قیمت هاست.

 

و اما... بازار بورس

 این جریان برای بازار سرمایه کشور زودتر و سریع تر رخ داد و سینگال های مثبتی از بهبود اوضاع اقتصاد و شرکت ها در آینده به نمایش گذاشته شد. به طوریکه از شروع داد وستد دیروز بورس و فرابورس، اکثر شرکت ها با رشد قیمت سهام مواجه شده و در پایان معاملات هم همه متغیرهای اصلی معاملات با رکوردهای تازه دیگری به ثبت رسیدند.

به این ترتیب به دلیل وزن زیاد شرکت های بزرگ بورس در شاخص، این متغیر در آخر داد و ستد دیروز با رشد کم سابقه 951 واحدی بیش از 2 درصد افزایش یافت و نه تنها برای نخستین بار از مرز 46 هزار واحدی عبور کرد بلکه به عدد 46 هزار و 622 واحدی رسید. ارزش روز بازارسهام شرکت های بورسی هم از مرز 222 هزار میلیارد تومان عبور کرد. از سوی دیگر امروز نیز این روند افزایشی ادامه یافت و شاخص کل بورس برای نخستین بار از 47435 تومان عبور کرد که نشانه بسیار مثبتی برای سهامداران است.

رشد دیروز شاخص بورس بعد از افزایش 1292 واحدی در21 بهمن سال گذشته، بالاترین جهش روزانه در4 ماه اخیر محسوب می شود که به دلیل افزایش قیمت سهام اکثر شرکت ها بود. چون پالایشگاه اصفهان 87 ،هلدینگ خلیج فارس 85، نفت و گاز پارسیان 68، سرمایه گذاری غدیر54،فولادخوزستان50 ،پتروشیمی پردیس 43 ،گل گهر، بانک پاسارگاد وسرمایه گذاری امید هرکدام 38 و بانک ملت 35 واحد اثر مثبت گذاشتند.همچنین بررسی های جزئی تر نشان می دهد فقط برخی شرکت های سیمانی ، دارویی و غدایی و تجهیزاتی با کاهش قیمت سهام و اثر منفی حداکثر1.4واحدی بر شاخص بورس مواجه شده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین آمار معاملات هم نشان داد بیش از460 میلیون سهم به ارزش173 میلیارد تومان داد و ستد شده و اکثر شرکت های آینده دار با صف های خرید قابل توجهی مواجه هستند تا رشد همه جانبه بورس و متغیرهای مهم آن همه جانبه و تکمیل  شده و دور تازه حیات بازار سرمایه کشور شروع شود.چرا که برخی کارشناسان بر این باورند با توجه به مفروضات موجود و اعلام نتابج انتخابات ریاست جمهوری، موضوع اقتصاد و مخصوصا" تثبیت نرخ ارز و تاخیر دراجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها در دولت یازدهم از اهمیت ویژه ایی برخوردار خواهد بود.

 

پیش بینی روند قیمت ها

 برخی تصور می کنند که این تغییرات کوتاه‌مدت است و از آنجا که دولت جدید همچنان با مشکلاتی از جمله کمبود منابع ارزی، اوراق مشارکتی که قرار است با 20 درصد سود به مردم داده شود، بدهی‌‌های سنگین، مشکلات صادرات نفت و محصولات پتروشیمی رو به رو است، کابینه جدید برای رفع این مشکلات که تا مدتی با آنها دست به گریبان است، نیاز به زمان دارد و فعالان اقتصادی نباید توقع حل سریع مشکلات اقتصادی را داشته باشند. این عده استدلال می کنند که اینها مسائلی نیست که بتواند برای بلند مدت جو بازار را ریزشی نگه‌دارد. برخی کارگزاران بازار معاملات آتی سکه، پیش‌بینی می‌کنند که ریزش اخیر این بازار نهایتا تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت و بعد از آن مجددا بازار به روال قبلی باز خواهد گشت.

 

این در حالی است که این عده فراموش می کنند افزایش قیمت دلار در ایران نه در پی کمبود دلار در بازار که پیش و بیش از آن به دلیل انتظارات مردم برای افزایش قیمت دلار و در نتیجه افزایش شدید تقاضای دلار رخ داد. حال با تعدیل این انتظارات، حتی بدون هیچ ما به ازایی در دنیای واقعی، قیمت دلار و به تبع آن قیمت طلا و سکه و کالاهای مختلف قابلیت کاهش شدید در روزها، هفته ها و ماه های آینده را دارند. البته این امر بستگی تام و تمام به مواضع داخلی و نیز سیگنال های غربی ها به انتخاب رییس جمهور جدید در ایران دارد. که به نظر می رسد با مثبت بودن این سیگنال ها سقوط قیمت ها در بازارهای طلا، سکه، ارز، خودرو و کالاهای وارداتی ادامه یابد.

 

از سوی دیگ افزایش شاخص بورس هم ادامه خواهد یافت ولی با توجه به کاهش ارزش دلار این افزایش بسیار جزیی و محتاطانه خواهد بود.

 همچنین در مورد بازار مسکن نیز پیش بین غالب، بهبود وضعیت بازار، افزایش خرید و فروش و نیز سرازیر شدن نقدینگی به سمت این بازار است.

نظرات  (۴)

۱۸ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۲۷ شما هم می توانید خادم سایبری امام رضا (ع) باشید.

ماجــرای من و امام رضا علیه الــسلام | فراخوان سایــبری محبیــن و شیعیــان امـام هشتم
بسم رب علی ابن موسی الرضا علیه السلام
دوست عزیز
سلام
با آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصــومه سلام الله علیهما و در آستانه میلاد  با سعادت حـضرت امام رضاعلیه السلام  وبگاه جوان انقلابی به کمک و همراهی سایـت ها و وبلاگ های عاشــق و محـب حضـرت رضـا علیه السلام موج سایبری خاطرات من و امام رضا را برگزار می کند که امیدواریم همچون موج فـراخوان قبلی که در جــوان انـقلابی منتشـر کــردیم (ماجری چادری شدنم ؛ ماجری چادری نشدنم) و همچنان هم ادامـه دارد، مورد استقبال شما عزیــزان واقـع شود. (ان شــاءلله)

من ، بانو شریفی معاونت سایت و مسئول تبلیغات وبگاه جوان انقلابی از طرف مدیر و دیگر همکاران این وبگاه شما را برای شرکت در این طرح ، بصـورت ویژه و گزینشی دعوت می کنــم. از شما خواهش میکنم به دور از خط و جهــت گیری و مسـائل سیاسی و دنیـوی ، فقط و فقط به عشق مولایمان امام رضا علیه السلام حتما به سایت ما بـیاید و خاطره یا خاطرات خود یا خانواده و دوستان تان را برایمان ارسال کنید.
راستی دوست گرامی اگر شما هم تمایل داشتید که مثل دیگر وبلاگ های ارزشمند و عاشق امام رئـوف، امام رضــــا علیه الســلام، کمک ویژه ای در این طرح داشته باشید، حتما به ما خبر بدید.
من شخصا منتظـر حضــور پر مِهرتان هستــم.

بانو شریفی | معاونت سایت و مسئول تبلیغات و اطلاع رسانی جوان انقلابی

http://javanenghelabi.ir
info@javanenghelabi.ir
S M S : 3000 28 28 38

سلام
مطلب شما با لینک زیر در سایت "نقل قول" انتشار یافت:
http://naghleghol.ir/index.php/polcy-2/897-%D9%82%D9%81%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C

چشم به راه مطالب خوب شما هستیم/.
با لینک "نقل قول" پاتوق وبلاگنویسان ارزشی را به دوستان خود معرفی نمایید/.

سلام

تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
قفل بازارها و کلید روحانی !!! "
"
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/9681 
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم
هدیه سایت حرف تو به شما:

"امام باقر (علیه‌السّلام): هرگاه دوران [حکومت] ما فرا رسد و مهدیِ ما (علیه‌السّلام) بیاید، شیعه ما از شیر دلیرتر و از سرْنیزه برنده‌تر خواهد بود. دشمنِ ما را پایمال می‌کند و بر چهره‌اش سیلی می‌زند، و این آن هنگام است که رحمت و گشایش خدا بر بندگانش فرود آید."

یا علی
سلام
وب بسیار پرمحتوایی بود.احسنت و خسته نباشید
خوشحال میشم باهاتون تبادل لینک داشته باشیم
حتما خبرشو بدید
ممنونم
عنوان سایت:من هنوز منتظرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی