حماسه های پایداری

ویژه «دست آوردهای ملی» ، «اقتصاد مقاومتی» «فرهنگ» و «سیاست روز»

ویژه «دست آوردهای ملی» ، «اقتصاد مقاومتی» «فرهنگ» و «سیاست روز»

حماسه های پایداری

بازدید کننده گرامی؛
ضمن تقدیر و تشکر از حضور گرم و صمیمی شما در وبلاگ «حماسه های پایداری».

ما ملتِ حماسه‌ایم؛

حماسه‌های رنگارنگ، این اقتضای زمان است که حماسه‌هایمان را متفاوت می‌سازد

گاهی با چند گلوله و آر پی جی حیثیت غرب را به بازی می‌گیریم؛

گاهی پهبادش را اسباب بازی می‌کنیم

و گاهی با یک بند انگشت تمام نقشه‌هایش را به هم می‌ریزیم

و ما بار دیگر حماسه می‌سازیم، حماسه‌ای که نه تنها سرنوشت ما بلکه سرنوشت منطقه و جهان را رقم خواهد زد...


افتخارات حماسه های پایداری:
* کسب مقام اول جشنواره کشوری وبلاگ نویسی «حماسه حضور» استان سمنان
* * کسب مقام دوم جشنواره وبلاگنویسی کشوری «حماسه حضور» استان قزوین
* * * کسب مقام سوم جشنواره وبلاگ نویسی «ولایت و امامت» سیستان و بلوچستان
* * * * کسب مقام نخست بخش اقتصاد نوشت جشنواره وبلاگ نویسی "حماسه سایبری" اردبیل
و...

+ ثبت شده در سامانه ساماندهی ( Samandehi.ir )

جهت ارتباط آنلاین با مدیر وبلاگ از آیدی:
Rasaam_313@yahoo.com
استفاده نمائید.

.:«تـبـــادل لــوگـو»:.
جهت تبادل پیوند و لوگو با .: حماسه های پایداری:. از بخش «ارتباط با ما» و یا بخش «نظرات» وبلاگ اقدام فرمائید.

حماسه های پایداری- ویژه حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

امکانات ویژه



لوگو های ویژه

نرم افزار چندرسانه ای حماسه های پایداری/ ویژه حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

قرارگاه سایبری رسام

جنبش منع کشتار مسلمانان مظلوم آفریقا

جشنواره وبلاگ های ایرانی/ حماسه های پایداری


انتخابات ریاست جمهوری یک حرکت بزرگ در عرصه سرنوشت آینده مردم در حکومت اسلامی آنچه حضرت امام خامنه ای روز چهارشنبه (۱۳۹۲/۲/۲۵) به آن اشاره کردند: «امروز انتخابات شما به یک موضوع مهم بین‌المللى تبدیل شده است. دستگاههاى فکرى دشمنان نشسته‌اند رصد میکنند مقدمات این انتخابات را، این حادثه‌ى بزرگ را؛ دارند نگاه میکنند؛ نقشه هم دارند، هدف هم دارند.»

اما موضوعی که متاسفانه هنوز در میان مردم مومن و دارای فهم بالای سیاسی ما به خوبی جا نیفتاده است آن است که حضور در عرصه سرنوشت اجتماعی دستور مهم شریعت کامل اسلام است و چنانچه حکومت اسلامی مجری دین و احکام اسلامی است و حفظ آن از اوجب واجبات است مطمئنا سهل انگاری و مسامحه در این امر از گناهان بزرگ خواهد بود و انتخابات ریاست جمهوری مرحله بزرگی را در مسیر رسیدن به هدف والای جامعه اسلامی و یا خدای نکرده دور شدن از آن رقم خواهد زد.


اهمیت حضور مردم در صحنه در کلام امیرالمونین علیه السلام

 علی علیه السلام می‌فرمایند:«فلیست تصلح الرعیه الا بصلاح الولاة و لا تصلح الولاة الا باستقامة الرعیه»

کشور اصلاح نمی‌شود، مگر اینکه کارگزاران و زمامدارانش صالح باشند. آن‌ها نیز اصلاح نمی‌شوند، مگر به استقامت و پشتکار مردم1.

 

گناه کبیره مسامحه در سرنوشت انقلاب در کلام امام خمینی رحمة الله علیه

بنیانگذار بزرگ جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی رحمة الله علیه می فرمایند: «چه بسا که در بعض مقاطع عدم حضور و مسامحه[در انتخابات] گناهی باشد که در رأس گناهان کبیره است. پس علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد؛ و الا کار از دست همه خارج خواهد شد و این، حقیقتی است که بعد از مشروطه لمس نموده‌اید و نموده‌ایم ... 2

 

 

واجبی که قضا ندارد در کلام حضرت آیت الله العظمی سیستانیدام عزّه

 سخن گوی آیت‌الله سیستانی(دام عزّه) درباره لزوم شرکت کردن در انتخابات به خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به نجف گفت:«آیت‌الله سیستانی(دام عزّه) شرکت در انتخابات را واجب شرعی و عدم شرکت در آن را امری نابخشودنی می‌داند. یعنی به طور مثال، نظر ایشان این است که اگر کسی نماز یا روزه نگیرد، می‌تواند قضای آن را ادا کند، اما شرکت نکردن در انتخابات امری است که قضای آن ادا نمی‌شود ... .

آیت‌الله سیستانی(دام عزّه) در ادامه، با صدور فتوایی مبنی بر اینکه شرکت در انتخابات، تکلیفی شرعی است، از کاندیداهای مستقلی که به هیچ حزب یا جنبشی وابسته نیستند، خواست که فرصت را در این انتخابات از دست ندهند.3 

نکته: اگر چه نظر ایشان در موضوع انتخابات عراق بوده است، روشن است که موضوع در این حکم دخالتی ندارد و حکمت آن به انتخابات سایر کشورهای اسلامی نیز سرایت داده می‌شود.

 

 

آیا شرکت در  انتخابات "شرعا" واجب است؟/ دیدگاه آیت‌الله مکارم شیرازی(دام عزّه)

 پرسش: به نظر حضرتعالی، آیا شرکت در انتخابات شرعاً واجب است؟

پاسخ: با توجه به شرایط موجود و اینکه دشمنان ما اصرار بر عدم شرکت در انتخابات دارند، به نظر می‌رسد که شرکت کردن تمام افراد واجد شرایط واجب است.

پرسش: آیا رأی سفید دادن، رفع تکلیف است؟

پاسخ خیر، رفع تکلیف نیست.4

 

انتخاب غیر اصلح خیانت به خدا و رسول و مسلمین است

 پیامبر بزرگ اسلام صلی الله علیه و آله می‌فرمایند:«من استعمل عاملاً من المسلمین و هو یعلم أن فیهم أولی بذلک منه و أعلم بکتاب الله و سنة نبیّه فقد خان الله و رسوله و جمیع المسلمین»

هر کس از مسلمانان، کارگزاری را بر سر کار بیاورد[و به او مسئولیت بدهد] در حالی که می‌داند در بین مسلمانان فردی وجود دارد که او برای این کار سزاوارتر است و به کتاب و سنت پیامبر آشناتر است، آن کس به خدا و رسول خدا و جمیع مسلمانان خیانت کرده است.


نظر برخی از بزرگان در باب انتخاب اصلح

حضرت امام خمینی رحمة الله علیه

در تعیین رئیس جمهوری و وکلای مجلس، با طبقه تحصیل کرده متعهد و روشن فکر با اطلاع از مجاری امور و غیر وابسته به کشورهای قدرتمند استثمارگر و اشتهار به تقوا و تعهد به اسلام و جمهوری اسلامی، مشورت کرده و با علما و روحانیون با تقوا و متعهد به جمهوری اسلامی مشورت نمایید.5

 

مقام معظم رهبری مد ظله العالی

مردم بایستی افراد شایسته را بشناسند و انتخاب کنند. چنانچه افرادی را نمی‌شناسند، از راهنمایی انسان‌های مؤمن و مطمئنی استفاده کنند که معرفی آن‌ها برای انسان حجت شرعی باشد. دنبال حجت شرعی باشید ... پیش خدا حجت داشته باشید. به هر معرفی‌ای نمی‌شود دل بست و اعتماد کرد. معرفی انسان‌های مورد اطمینان، معرفی کسانی که انسان بداند که این‌ها نیتشان خدایی است، برای دنیا و برای گرو‌کشی‌های سیاسی و جنجال و هیاهو وارد میدان نشده‌اند، بلکه به عنوان ادای وظیفه معرفی کرده‌اند، انسان از حرف آن‌ها اطمینان پیدا می‌کند».6

 

حضرت آیت الله بهجت رحمه الله

رهنمود آیت‌الله بهجت; این چنین است:«این جانب جهات سلبیه و اثباتیه را متعرض می‌شوم. کسانی که بنا دارند در رأی دادن و یا انتخاب شدن شرکت نمایند، باید متذکر باشند که کسانی حق انتخاب شدن و امین مردم با ایمان در مورد دین و دنیا بودن را دارند که از رجال با عقل کامل کافی و ایمان کامل از شیعه اثناعشریه و با علم به مسائل شرعیه و شخصیات و اجتماعیات و با شجاعت باشند و از آن‌هایی باشند که در اظهارات و تروک، لا یخافون فی الله لومه لائم  باشند و از رشوه و تخویفات و نحو آن‌ها دور باشند.

نظر نکنند که تا به حال چه بود؛ بلکه نظر نمایند که از حال چه باید بشود و چه باید نشود و باید پرهیزکار و خداترس باشند، اراده خدای تعالی را بر همه چیز ترجیح بدهند. ار فاقد بعض صفات باشند اهل ایتمان  نیستند و رأی دادن برای فاقد‌ها بی‌اثر است؛ بلکه جایز هم نیست.7

 

روشنگری آری ،تهمت و اهانت خیر!

پرسش هایی از حضرت آیت الله مکارم شیرازی (دام عزّه) : انتقاد از نامزدها و بیان نکات منفی آن‌ها در جمع یا بین دو نفر، چه حکمی دارد؟

پاسخ: در صورتی که در مقام مشورت برای رأی دادن به آن‌ها باشد، اشکالی ندارد؛ ولی باید صفات آن‌ها را بیان کرد، نه توهین و مذمت و تحقیر و یا خدای نکرده تهمت به آن‌ها زده شود.

 

پرسش: در جریان تبلیغات رئیس جمهور و یا وکلای مجلس، ذکر نیکی‌ها وبدی‌های شخصی که داوطلب است و یا ذکر جریانات خوب یا بد که ایشان مسبب آن بوده، داخل در مبحث غیبت است؟

پاسخ: در صورتی که برای شناخت آن‌ها لازم باشد و قصد هتک و اهانت نداشته باشد، مانعی ندارد.8

 


پی نوشت:

1-نهج‌البلاغه، خطبه 216

2-وصیت‌نامه حضرت امام; ص19.

3- سایت آیت الله سیستانی.

4-سایت حضرت آیت الله مکارم شیرازی.

5-صحیفه امام،ج12،ص57

6-سایت khamenei.ir

7- به سوی محبوب، دستور‌العمل‌ها و رهنمودهای آیت‌الله بهجت;، چ5، قم: شفق، 1386، ص139

8-استفتائات جدید،چ1،قم:مدرسه امام علی بن ابیطالب علیه السلام 1379

توجه:این مطلب عمدتا برگزیده از کتاب "انتخابات از منظر فقه و اخلاق" چاپ آستان قدس رضوی است.

نظرات  (۱)

با سلام
خدمت شما وبلاگ نویس ازاد مهر
لینک شما در حرف تو منتشر شد.
http://www.harfeto.ir/?q=node/8536

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی