حماسه های پایداری

ویژه «دست آوردهای ملی» ، «اقتصاد مقاومتی» «فرهنگ» و «سیاست روز»

ویژه «دست آوردهای ملی» ، «اقتصاد مقاومتی» «فرهنگ» و «سیاست روز»

حماسه های پایداری

بازدید کننده گرامی؛
ضمن تقدیر و تشکر از حضور گرم و صمیمی شما در وبلاگ «حماسه های پایداری».

ما ملتِ حماسه‌ایم؛

حماسه‌های رنگارنگ، این اقتضای زمان است که حماسه‌هایمان را متفاوت می‌سازد

گاهی با چند گلوله و آر پی جی حیثیت غرب را به بازی می‌گیریم؛

گاهی پهبادش را اسباب بازی می‌کنیم

و گاهی با یک بند انگشت تمام نقشه‌هایش را به هم می‌ریزیم

و ما بار دیگر حماسه می‌سازیم، حماسه‌ای که نه تنها سرنوشت ما بلکه سرنوشت منطقه و جهان را رقم خواهد زد...


افتخارات حماسه های پایداری:
* کسب مقام اول جشنواره کشوری وبلاگ نویسی «حماسه حضور» استان سمنان
* * کسب مقام دوم جشنواره وبلاگنویسی کشوری «حماسه حضور» استان قزوین
* * * کسب مقام سوم جشنواره وبلاگ نویسی «ولایت و امامت» سیستان و بلوچستان
* * * * کسب مقام نخست بخش اقتصاد نوشت جشنواره وبلاگ نویسی "حماسه سایبری" اردبیل
و...

+ ثبت شده در سامانه ساماندهی ( Samandehi.ir )

جهت ارتباط آنلاین با مدیر وبلاگ از آیدی:
Rasaam_313@yahoo.com
استفاده نمائید.

.:«تـبـــادل لــوگـو»:.
جهت تبادل پیوند و لوگو با .: حماسه های پایداری:. از بخش «ارتباط با ما» و یا بخش «نظرات» وبلاگ اقدام فرمائید.

حماسه های پایداری- ویژه حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

امکانات ویژه



لوگو های ویژه

نرم افزار چندرسانه ای حماسه های پایداری/ ویژه حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

قرارگاه سایبری رسام

جنبش منع کشتار مسلمانان مظلوم آفریقا

جشنواره وبلاگ های ایرانی/ حماسه های پایداری

سالهای اقتصادی یک کشور

جمعه, ۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۲ ق.ظ

طی چند سال اخیر، با آغاز هر سال و نامگذاری هر یک با عنوانی اقتصادی از سوی سکاندار ارشد نظام جمهوری اسلامی نقشه راه نیز تعیین و ترسیم شده است.

اقتصاد

 این توجه ویژه به مقوله اقتصاد خود نشان از اهمیت این بحث دارد آنهم در شرایطی که کشور در تحریم به سر می‌برد و فشارهای اقتصادی مردم و کشور را در وضعیتی متفاوت قرار داده است. سالهایی که جنگ دشمن به جنگ اقتصادی تبدیل شده است و باید برای مقابله با این شرایط  با تعیین استتراتژی‌های مدون پیش رفت.

 

 بر این اساس و طبق اصول قانون اساسی و مطابق با اصل 110 قانون اساسی یکی از وظایفی که برای رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف شده، تعیین سیاست‌های کلی نظام است. شاید بتوان اعلام یک شعار برای هر سال را در راستای این موضوع دانست.

 آنچه در نامگذاری سالها از سوی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار می‌گیرد ضرورت‌های ملی، بین‌المللی، فرهنگی، اقتصادی و … است و ایشان با اشراف بر مسائل کلانی که باید در کشور مورد مداقه قرار گیرد، اقدام به تعیین نام هر سال می‌کنند.

 

 دسته‌ای از این نام گذاری‌ها بر اساس ضرورت‌های اجتماعی- اقتصادی صورت می‌گیرد که از جمله آن می‌توان به اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف؛ کار مضاعف و تشویق به جلوگیری از اسراف اشاره داشت. دسته‌ای دیگر به موارد بین‌المللی مربوط است. مانند نام گذاری سال 1385 به نام مبارک پیامبر اعظم (ص) که در پی اهانت به ساحت مقدس آن بزرگوار انجام شد و....

 

به هر حال، امسال یعنی سال 1391 برای چندمین سال متوالی است که نام‌گذاری سال‌ها در ایران با موضوعات اقتصادی انجام گرفته است و راهبردها در جهت حرکت به سمت اصلاح اقتصاد بوده است. البته همگان چشم انتظار تعیین نقشه راه حرکت در سال 92 هستند و چشم‌ها به این سو است که آیا امسال نیز اقتصادی نامگذاری می‌شود یا تاکیدها بر وحدت و همدلی در داخل و تبیین اهمیت خودکفایی خواهد بود.

 

طبق اصول قانون اساسی و مطابق با اصل 110 قانون اساسی یکی از وظایفی که برای رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف شده، تعیین سیاست‌های کلی نظام است. شاید بتوان اعلام یک شعار برای هر سال را در راستای این موضوع دانست

 

البته ریشه‌ی اهمیت موضوعات اقتصادی در این چند سال اخیر را می‌توان در تحولات درون کشور و تحولات در عرصه‌ی بین‌المللی عنوان کرد. از آنجاکه عقب ماندگی اقتصادی یک جامعه موجب آسیب شدید به بخش‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به ‌ویژه ارزش‌های اخلاقی می‌شود، لذا نظام اقتصادی کشور را نشانه گرفتند.

 

مقام معظم رهبری در این باب تاکید دارند که "امروز دشمن برای مبارزه‌ با اسلام و جمهوری اسلامی، بر روی مسئله اقتصاد متمرکز شده است. نه اینکه عرصه‌های دیگر را فراموش کردند؛ نه، در زمینه‌ فرهنگ و در زمینه‌ امنیت و در زمینه‌ سیاست و در همه‌ زمینه‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی آنچه از دستشان برمی‌آید، می کنند؛ لیکن تمرکز عمده‌ آنها بر روی مسائل اقتصادی است. برای این که مردم را از دولت جدا کنند، از نظام جدا کنند، فاصله و شکاف ایجاد کنند، دنبال این هستند که در مسئله‌ اقتصادی کشور مشکل ایجاد کنند."


اقتصاد امریکا

البته در این زمینه از سوی ایشان بارها و بارها تاکید شده است که نباید نام‌ها را فقط در حد برگزاری همایش و زدن بیلبورد مورد توجه قرار داد و باید در این راستا گام‌هایی منتج به نتیجه برداشت. اینکه ما پس از هر نامگذاری اقدام به تالیف کتاب آن سال یا تشکیل فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ای متختلف با عنوان مشخص کرده یا سمینارها و همایش‌های مختلفی برگزار کرده و بودجه عمومی را تحت الشعاع قرار دهیم ، یعنی بی توجهی به اصل و ضرورت نامگذاری آن سال از سوی ایشان.

 

تحلیلگران بر این باورند که سال 1390 که سال جهاد اقتصادی بود به این علت این نام را گرفت که محوریت مسائل اقتصادی در اساسی‌ترین مسائل کشور و همچنین برنامه‌های دشمن برای ضربه زدن به ملت ایران به وسیله تحریم و با هدف نمایش قدرت نظام اسلامی برای حل مشکلات اقتصادی، نمایش الگوی پیشرفت در سایه اسلام برای دیگر ملت‌ها و تلاش برای رسیدن به رتبه اول مشخص شده در سند چشم انداز بوده است.

 

آنچه در نامگذاری سالها از سوی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار می‌گیرد ضرورت‌های ملی، بین‌المللی، فرهنگی، اقتصادی و … است و ایشان با اشراف بر مسائل کلانی که باید در کشور مورد مداقه قرار گیرد، اقدام به تعیین نام هر سال می‌کنند

 

سال 1391 نیز سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ی ایرانی نام گرفت به علت ضرورت مجاهدت اقتصادی برای ملت ایران و با هدف ناکامی تلاش‌های دشمن و غلبه بر چالش‌ها، حل مشکلات تولید داخلی و پیشرفت در این زمینه، حل مسئله تورم و اشتغال با رونق بخشی به تولید و استحکام اقتصاد داخلی با ایجاد فرهنگ مصرف کالای تولید داخلی.

 

 با نگاهی گذرا بر نامگذاری سال‌های گذشته با موضوع اقتصادی از سوی عالی ترین مقام کشور، باید با دیدی فراتر به موضوع نگریست و با عزمی ملی برای تحقق اهداف این نامگذاری‌ها گام برداشت. آنچه نباید از نظر دور داشت شرایطی است که کشور را در بر گرفته است و برای عبور از این گردنه های سخت باید با تمام توان در راستای تحقق این نام‌ها اقدام کرد.

 

 اما مساله مهم و حائز اهمیت تغییر نوع نگاه به این مقوله است و بر اساس نظر کارشناسان نیز با پایان هر سال عمل به آن شعار پایان نمیابد و باید برای عمل به آن تلاش کرد.


باز نشر از: تبیان

نظرات  (۱)

با سلام
خدمت شما وبلاگ نویس ازاد مهر
لینک شما در حرف تو منتشر شد.
http://www.harfeto.ir/?q=node/9587

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی