حماسه های پایداری

ویژه «دست آوردهای ملی» ، «اقتصاد مقاومتی» «فرهنگ» و «سیاست روز»

ویژه «دست آوردهای ملی» ، «اقتصاد مقاومتی» «فرهنگ» و «سیاست روز»

حماسه های پایداری

بازدید کننده گرامی؛
ضمن تقدیر و تشکر از حضور گرم و صمیمی شما در وبلاگ «حماسه های پایداری».

ما ملتِ حماسه‌ایم؛

حماسه‌های رنگارنگ، این اقتضای زمان است که حماسه‌هایمان را متفاوت می‌سازد

گاهی با چند گلوله و آر پی جی حیثیت غرب را به بازی می‌گیریم؛

گاهی پهبادش را اسباب بازی می‌کنیم

و گاهی با یک بند انگشت تمام نقشه‌هایش را به هم می‌ریزیم

و ما بار دیگر حماسه می‌سازیم، حماسه‌ای که نه تنها سرنوشت ما بلکه سرنوشت منطقه و جهان را رقم خواهد زد...


افتخارات حماسه های پایداری:
* کسب مقام اول جشنواره کشوری وبلاگ نویسی «حماسه حضور» استان سمنان
* * کسب مقام دوم جشنواره وبلاگنویسی کشوری «حماسه حضور» استان قزوین
* * * کسب مقام سوم جشنواره وبلاگ نویسی «ولایت و امامت» سیستان و بلوچستان
* * * * کسب مقام نخست بخش اقتصاد نوشت جشنواره وبلاگ نویسی "حماسه سایبری" اردبیل
و...

+ ثبت شده در سامانه ساماندهی ( Samandehi.ir )

جهت ارتباط آنلاین با مدیر وبلاگ از آیدی:
Rasaam_313@yahoo.com
استفاده نمائید.

.:«تـبـــادل لــوگـو»:.
جهت تبادل پیوند و لوگو با .: حماسه های پایداری:. از بخش «ارتباط با ما» و یا بخش «نظرات» وبلاگ اقدام فرمائید.

حماسه های پایداری- ویژه حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

امکانات ویژه



لوگو های ویژه

نرم افزار چندرسانه ای حماسه های پایداری/ ویژه حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

قرارگاه سایبری رسام

جنبش منع کشتار مسلمانان مظلوم آفریقا

جشنواره وبلاگ های ایرانی/ حماسه های پایداری

چرا خاتمی و هاشمی برای کاندیداتوری "تردید" دارند؟

جمعه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۳:۵۶ ب.ظ


آرایش سیاسی اصلاح‌طلبان در انتخابات؛

در حالی که برخی از کاندیداهای احتمالی این جریان از حضور خود در انتخابات سخن می‌گویند با این حال دوم خردادی ها منتظرند تا سرنوشت نهایی حضور یا عدم حضور خود را با تصمیم "خاتمی و هاشمی" برای انتخابات تنظیم کنند.

این در حالی است که در روزهای اخیر اخباری بر اجماع برخی از گروه های اصلاح طلب بر
روی اسحاق جهانگیری منتشر شد.

ایا ماموریت اصلاح طلبان به جهانگیری می رسد؟

جهانگیری که از چهره های نزدیک به جریان سازندگی است به گفته خودش در شرایطی ثبت نام می‌کند که ماموریتی از سوی همه اصلاح‌طلبان به او واگذار شود؛ ماموریتی که غلامحسین کرباسچی اخیرا درباره آن گفته بود: «صحبت‌هایی درباره اجماع اصلاح‌طلبان بر روی آقای جهانگیری شده است.» کرباسچی با بیان اینکه «جهانگیری، قرار نیست شخصی و مستقل بیاید» طرح کاندیداتوری او را از سوی جریان اصلاحات اعلام کرد.

البته خبر اجماع اصلاح طلبان بر روی جهانگیری که از سوی هم حزبی های او منتشر شده در حالی است که محمدرضا عارف ، معاون اول دولت خاتمی نیز از احتمال حضور خود در انتخابات سخن گفته است.

عارف هم به میدان رقابت‌های انتخاباتی می‌آید

عارف که نمایندگی برخی از چهره های اصلاح طلب و مدیران میانی دولت خاتمی را برای حضور در انتخابات بر عهده دارد نیز به دنبال جمع کردن ظرفیت اصلاح طلبان بر روی خود است. وی در جمع دانشجویان مشهدی با تاکید بر حضور خود در انتخابات گفت: همواره بر خرد جمعی تأکید داشته‌ام و از تفرقه پرهیز کرده‌ام و در عرصه انتخابات به دنبال آن هستم که اصلاح‌طلبان را به اجماع برسانم.

حمایت جبهه اصلاح‌طلبان از کواکبیان

این در حالی است که در روزهای اخیر بیانیه ای از سوی جبهه اصلاح طلبان منتشر شد و از مصطفی کواکبیان به عنوان نامزد اختصاصی این تشکل سیاسی نام برده شده بود.

کواکبیان که در انتخابات مجلس نهم از رقیب گمنام خود در شهر سمنان شکست خورده بود، بهمن ماه سال گذشته برای کاندیداتوری در انتخابات اعلام آمادگی کرده بود.

حسن روحانی هم به طور مستقل وارد عرصه انتخابات شد

البته کاندیداهای جریان دوم خرداد به این افراد محدود نمی شوند . چه آنکه حسن روحانی و حسین کمالی نیز بر حضور خود در انتخابات تا کید کردند.

حسن روحانی به صورت رسمی فعالبت انتخاباتی خود را از 15 روز گذشته آغاز کرد و حسین کمالی نیز از سوی حزب کار به عنوان کاندیدا معرفی شده است .

با این حال آرایش سیاسی اصلاح طلبان در غیاب "هاشمی و خاتمی" اینگونه شکل گرفته است . طبیعی است با حضور این دو یا یکی از آنها شرایط به گونه ای دیگر رقم می خورد.

هر چند گفته می شود هاشمی و خاتمی با توجه به شرایط موجود خود علاقه ای برای حضور مستقیم در انتخابات ندارند ولی اطرافیان و نزدیکان رسانه های آنان، حضور روسای دولت موسوم به سازندگی و اصلاحات در انتخابات را با پیروزی در انتخابات مترادف می دانند.

جریان افراطی اصلاحات به دنبال کاندیداتوری هاشمی و خاتمی

آنچه که در شرایط فعلی از سوی جریان افراطی دوم خرداد دنبال می‌شود ، ثبت‌نام همزمان خاتمی و هاشمی در انتخابات و کناره‌گیری یکی به نفع دیگری در جریان تبلیغات انتخاباتی است.

این طیف معتقد است که اگر هاشمی و خاتمی در این پروژه ایفای نقش کنند احتمال به قدرت بازگشتن دوم خردادی‌ها افزایش میابد و اگر هاشمی و خاتمی نیایند اصلاح‌طلبان در انتخابات شکست خواهند خورد و به همین دلیل بهتراست در انتخابات حضور پیدا نکنند.

علی شکوری راد در این باره گفته است: هرچند احتمال حضور ایشان(خاتمی) بسیار کم است ولی اگر آقای هاشمی بیاید، با وجود اینکه به اندازه آقای خاتمی رای ندارد اما چون فرد شناخته شده‌ای است و نیاز به معرفی به مردم ندارد و همین برای آقای هاشمی یک فرصت رقابت ایجاد می‌کند. اگر آقای هاشمی هم نشود ما هیچ گزینه دیگری نداریم.



هر چند با تجربه که خاتمی و هاشمی درانتخابات پیشین به دست آوردند حضور خود در انتخابات را "عقلانی نمی دانند" با این حال وابستگان به آنان همچنان بر کاندیداتوری یکی از این دو اصرار دارند. موضوعی که  در صورت تحقق می تواند بار دیگر آزمون خوبی برای مشخص شدن مقبولیت عمومی گفتمان های وابسته به آنان باشد.  

حسین مرعشی در مطلبی که توسط پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی نیز باز نشر داده شده درباره شرایط انتخاباتی هاشمی و خاتمی نوشته است: اگر هر دوی این شخصیت‌ها روی فرد دیگری اجماع کنند؛ آن فرد، رای اول انتخابات خواهد شد؛ یعنی اگر بیانیه مشترک با مضمون حمایت از هر نامزدی بدهند، آن نامزد، موقعیت برتر انتخاباتی را کسب خواهد کرد.

مرعشی ادامه داده است: آقای خاتمی، به دلایلی اصرار دارند که آقای هاشمی پا به عرصه بگذارند و به مسوولیت تاریخی خود عمل کنند. آقای هاشمی هم به شرایط سنی و نامناسب‌بودن بعضی از شرایط استناد می‌کنند و تاکید دارند که اصلاح‌طلبان با محوریت آقای خاتمی و به‌ویژه، همگرایی روی شخص ایشان، اجماع کنند. هر دو شخصیت بر ضرورت شکل‌گیری حماسه تاکید دارند. به‌هرحال، فرصتی برای این تعارفات نیست و باید هرچه‌زودتر به تصمیم برسند.



هر چند مرعشی و دیگر نزدیکان هاشمی و خاتمی معتقدند این دو نفر رای بالایی در بین مردم دارند و در صورت حضور در انتخابات ، رئیس جمهور می شوند با این حال به این سئوال پاسخ نمی دهند که چرا روسای دولت موسوم به سازندگی و اصلاحات با این درصد بالای رای از اعلام کاندیداتوری در انتخابات طفره می روند؟

گویا تجربه انتخاباتی که در ده سال گذشته در ایران برگزار شده و اصلاح طلبان پای ثابت شکست های آن بودند هنوز در خاطر هاشمی و خاتمی مانده است، باید دید آیا این دو نفر شهامت آن را دارند تا بار دیگر اندیشه های خود را در معرض رای عموم مردم بگذارند؟

منبع: رجانیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی